Tongariro - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Tongariro - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Tongariro

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

27 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Vanochtend vertrokken vanuit Peach Gully Hawkes Bay. De sleutel weer netjes terug aan de deur gehangen. We zijn via Annys Gentle road (rit van 140 km door de bergen) naar het Nationaal Park Tongario gereden. Onderweg mooie vergezichten op besneeuwde bergtoppen. Natuurlijk weer heel veel groene weiden met heel heel veel schapen en lammetjes. We slapen twee nachten op Chateau Tongariro wat we al op grote afstand zagen liggen. Het hotel is prachtig gelegen onderaan Mount Dome (lord of the rings) . We waren van plan om de Tongariro Crossing te lopen. (wandeltocht door de bergen van 19 km) Echter na navraag hier toch maar van afgezien. (weersvoorspellingen niet goed; er ligt nog een halve meter sneeuw op het traject; na een recente vulkaanuitbarsting is het traject tweemaal zo zwaar geworden volgens info bij het hotel) OK dan morgen maar uitslapen en een wat minder zware tocht op het programma. Er ligr zelfs een 9-holes golfbaan bij het hotel. Mischien bij goed weer en genoeg tijd...... Ons volgende verslag komt a.s maandag vanuit Wellington ivm beperkte internetmogelijkheden bij het hotel.

• 27 Oktober 2012 - 13:36

Conny:

Ik ben benieuwd hoeveel sneeuw er nog ligt als wij daar zijn. Ik had ook al gekeken of er nog andere wandelingen zijn. Wel fijn dat het weer er lekker uit ziet. Als jullie nu recht naar beneden rijden richting Wellington dan kom je langs Featherstone/Wairarapa. Daar woont mijn familie. Over precies een maand zijn wij daar.

• 27 Oktober 2012 - 16:14

Corné Van Loenhout:

Hoi Jan en Rianne,

Leuk om jullie reis zo een beetje te volgen. Wil je Francine ook even toevoegen aan de maillist? ( fvloenhout@ziggo.nl ) Want nu stuur ik het door. Zelf moet ik voor de inkt de komende weken naar Spanje en Amerika en weet niet of ik overal verbinding heb. We blijven jullie volgen. Groetjes daar en voorzichtig.

Francine en Corné

• 27 Oktober 2012 - 17:43

Esther:

lieve ome jan en tante rianne,

is het leuk? ik zit op blokfluiten.
    kus esther

• 27 Oktober 2012 - 17:43

Esther:

lieve ome jan en tante rianne,

is het leuk? ik zit op blokfluiten.
    kus esther

• 27 Oktober 2012 - 17:49

Melanie:

liv tante rianne oomu jan
    ik hep friet op
    kus kus melanie

• 28 Oktober 2012 - 22:07

John En Anita:

Hoi Jan en Rianne, wat een mooi verslag elke dag. Goed te volgen.
    Leuke foto's erbij, heel veel plezier nog. Groetjes John en Anita