Wanaka en Manapouri - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Wanaka en Manapouri - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Wanaka en Manapouri

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

12 November 2012 | Nieuw Zeeland, Manapouri

Vanochtend weer genoten van een prima ontbijt bij Lynn en Murray. We hadden afgesproken om eerst met een jetboat (zijn ontwikkeld in Nzld en hebben bijna geen water nodig als diepgang --> zij vliegen min of meer over het water) het Nationaal Park van Wanaka in te gaan. Het weer was prachtig. We werden opgehaald en na een rit van twintig minuten (met onderweg prachtige uitzichten over zgn spiegelmeren) aangekomen bij de jetboat. Nadat we onze reddignsvesten hadden aangedaan, vertrokken voor een prachtige tocht over de Wanaka rivier. Onderweg prachtige vergezichten over omringende gletsjers. Onderweg nog gestopt voor een korte wandeling. Vooral het stoppen met een jetboat is spectaculair (om te stoppen moet een bocht van 360 graden gemaakt worden...............) Om twee waren we weer terug in Wanaka, waar we afscheid namen van Lynn en Murray. Via een mooie rit van ongeveer drie uur via Queenstown naar Manapouri gereden. Hier verblijven we 1 nacht in een lodge die de naam Murrel's Grand View House draagt. Dit is niet te veel gezegd. Vanuit onze kamer hebben we een prachtig uitzicht over het meer. Morgen stappen we op een boor voor een zgn overnightcruise in de Doubtfull Sounds. We kunnen onze auto op ons huidige adres laten staan.Koffers kunnen ook niet mee. Dus we moeten onze rugzakken goed benutten. Waarschijnlijk dus pas weer bericht wanneer we woensdagavond terug aan land stappen.

• 12 November 2012 - 10:23

Conny Halter:

Hoi Rianne,
    momenteel ben ik bij mijn familie in Auckland en ze zeggen dat je moet proberen te gaan naar Fleur's place in dunedin! maar volgens mij zijn jullie daar al geweest. morgen gaan wij onze camper oppikken en met zijn tweetjes verder reizen. we hebben tot nu toe een enorme tijd gehaden al een hoop gezien in de omgeving.

• 12 November 2012 - 18:38

Van Jolianna:

Hallo Jan en Rianne

Ik ben vandaag voor het eerst naar de basis school geweest en ik kijk elke dag naar jullie mooie foto's
    samen met papa mama en de jongens
    Geniet nog van jullie vakantie en de groetjes van jolianna en de rest.
    rtyuhfgrserrghjnhjkdfsfbgjk

Hey Jan en Rianne,

Zit voor het eerst sinds een tijd op het gemak achter de apple en heb net jullie foto' s gezien en een aantal verslagen gelezen.
    Wat een waanzinnige reis. Het kan niet anders dan dat dit genieten is. Een compleet andere wereld.
    Toch weer even de golfclubs in de hand gehad. Je kunnen het niet laten. Heel goed, wanneer je dan terug bent en hier op de baan staat, kun je in gedachte even terug naar Wanaka.