Kasane , Botswana - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Kasane , Botswana - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Kasane , Botswana

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

20 Oktober 2013 | Botswana, Kasane

Vandaag vertrokken vanuit Namibie naar Botswana. De grensovergang was een beleving op zich. We zijn bij Ngoma de grens naar Botswana de grens over gegaan. Onderweg in Namibie hadden we nog een houten olifant als aandenken aan Namibie gekocht. De formaliteiten aan de grens van Namibie gingen soepel. Hoewel ze letterlijk alles van jewillen weten (motornummer, chassisnummer -- dit wordt ook allemaal zorgvuldig genoteerd) De binnenkomst bij Botswana begon met het ontsmetten van de auto , en alle schoenen die we bij ons hadden. Vervolgens zag de betreffende douane dame onze olifant op de achterbank liggen. De mededeling was dat deze niet binnen mocht in Botswana en dat we ons pas verworven souvenir weer in moesten leveren. Na veel soubatten kwam ze met een oplossing. Ze had zelf ook een kraampje (met volgens ons van toeristen ingenomen spullen) wanneer we bereid waren hier iets van te kopen, dan mochten we onze olifant houden........... Dit hebben we toch maar gedaan , maar wat denk je dat we hiervan dachten? Vervolgens kwamen we door het Chobe ( spreek uit als tsjobe) nationaal park , richting Kasane. Onze lodge is prima (gelukkig airco, want het is erg warm inmiddels) We blijven hier drie nachten. Morgen een gamedrive en een bootcruise. Dinsdag gaan we naar Zimbabwe naar de Victoria Watervallen.

• 21 Oktober 2013 - 17:16

Anita: