Custer State Park en Mount Rushmore - Reisverslag uit Keystone, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Custer State Park en Mount Rushmore - Reisverslag uit Keystone, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Custer State Park en Mount Rushmore

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

17 September 2014 | Verenigde Staten, Keystone

Vanochtend wat later vertrokken. Eerst nog even getankt en wat beleg voor de lunch gehaald. Vervolgens vertrokken naar Custer State Park. Dit gebied staat ook wel bekend als de zogenaamde Black Hills. Hier zouden we wildlife, zoals bizons en antilopen kunnen zien. We begonnen met de wildlife route. Reeds na een half uur zagen we een kudde bizons (honderden) met borden in het park werd gewaarschuwd dat bizons gevaarlijk konden zijn, echter hier liepen ze vredig te grazen. We begrepen dat het geen vanzelfsprekendheid was dat we zoveel bizons tegelijkertijd zagen. Vervolgens doorgereden via de needles highway. Een prachtige route met schitterende rotsformaties. Smiddags gepicknicked in het park. Het is hier prima zonnig weer. Smiddags via de Iron Mountain Road ( een schitterende route door de bergen met zeer smalle tunneltjes , waar maar 1 auto langzaam rijdend doorheen kan) met alvast mooie uitzichten op Mount Rushmore. Aangekomen in Keystone eerst een hotelletje geboekt, het Mt. Rushmore White House Resort. Vervolgens doorgereden naar Mount Rushmore. Dit is een bekende berg in Amerika waar 4 hoofden van Presidenten ( Washington, Jeffersons, Roosevelt en Lincoln) zijn uitgehakt. Een megaproject begin 20e eeuw waar men vele jaren aan bezig is geweest. De indianen in dit gebied waren er niet zo blij mee, en zijn als tegenhanger een nog groter beeld aan het uithakken (crazy horse) men hoopt hier over dertig jaar mee klaar te zijn...... Mount Rushmore was in ieder geval zeer indrukwekkend. Smiddags bij de plaatselijke saloon in Keystone nog wat gedronken. Morgen trekken we verder richting Rapid City om de zogenaamde Badlands te bezoeken.