Nationaal Park Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Nationaal Park Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Nationaal Park Bryce Canyon

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

05 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

We hebben vanacht een korte nacht gehad met weinig slaap. Onze kamer bleek verschillende medebewoners te hebben (muizen) In eerste instantie was het wat geritsel tussen de plafondplaten. Tegen de ochtend hoorden we geritsel in plasticzakken die we bij hadden. Toen we het licht aanknipten, keek een muis Rianne liefelijk aan. We zijn toen maar onmiddellijk opgestaan. Toen we erover klaagden bij de hotellobby, kregen we te horen dat we eigenlijk blij moesten zijn, omdat er ook ratelslangen en schorpioenen onder het gebouw bivakkeerden......absoluut geen aanrader dus. We waren vervolgens lekker vroeg in de Bryce Canyon. Het had Sochtends trouwens flink gevroren. Na een bezoek aan het visitorcenter, eerst het park doorgereden naar Rainbow Point. Via verschillende viewpoints het park bezichtigd. Hele mooie rotspartijen met verschillende kleurschakeringen. Heel mooi om te zien. Tegen de middag kwamen we aan bij het zgn Sunrisepoint. Hier hebben we een prachtige hikingtocht gemaakt de Queens Garden Trail gevolgd door de Navajo Loop Trail. Zonder meer de mooiste hikingtocht die we tot nu toe hebben gemaakt in Amerika. Na een paar uur waren we terug bij de auto, en hebben we een broodje gegeten. Smiddags ons hotel opgezocht wat net buiten het park ligt, het Best Western Ruby's Inn. Hopelijk hier geen last van muizen...... Morgen vertrekken we richting Zion nationaal park.