Bezoek aan Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Bezoek aan Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Hanoi

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

16 Oktober 2016 | Vietnam, Hanoi

Vanochtend werden we te laat wakker voor het ontbijt in het hotel. Voor ons gevoel moesten we midden in de nacht opstaan......even wennen dus. Na een prima ontbijtje in een plaatselijk eettentje, de stad ingetrokken. We wilden eerst het Ho Chi Min mausoleum bezoeken. Hiervoor zijn we met de fietstaxi gegaan. Wat een drukte! Wachten heeft geen zin, het gaat hier om het recht van de sterkste! Het was inmiddels behoorlijk warm geworden , zo een dertig graden plus. Na een ritje van twintig minuten kwamen we bij het mausoleum aan. Een zonder meer indrukwekkend gebouw waar het gebalsemde lichaam van Ho Chi Min ligt. Tegenover het mausoleum ligt het parlement. Duidelijk zijn de communistische invloeden in de architectuur. Na nog een bezoek aan de in Vietnam beroemde eenzuilige pagode, Smiddags nog een bezoek gebracht aan de Tempel van de Literatuur. Een beroemd en prachtig tempelcomplex in het centrum van Hanoi. Hoewel het erg druk is, is Hanoi een erg relaxde stad. Savonds hebben we een zogenaamde Streetfood tour geboekt. Met een lokale gids zijn we Hanoi ingegaan om bij lokale eettentjes gerechtjes te eten. Je moet dan denken aan noodlesoep, springrolls ofwel loempia's in alle soorten, gemengd fruit en eierkoffie. Echt allemaal even lekker. En je komt in tentjes waar je als tourist normaal niet binnen zou stappen. Savonds nog gezellig een biertje gedronken in de Oude Wijk van Hanoi. Zoals gezegd , erg druk maar een hele ontspannen sfeer die ons bevalt. Morgen nog een dag in Hanoi. Savonds worden we opgepikt om op de avondtrein te stappen naar Sapa. We overnachten dan in de trein.

• 16 Oktober 2016 - 19:11

Ad:

Goede reis weer! Hebben jullie geen last van het weer wat er aan komt?

• 16 Oktober 2016 - 19:43

Conny:

Erg mooie foto's!! Die eierkoffie is dat net zoiets als eierlikeur???

• 16 Oktober 2016 - 19:45

Rianne:

Het weer wat er aankomt heeft voor ons geen last. Het zorgt aan de kust voor veel wind en regen op dinsdag en woensdag. Gelukkig gaan wij maandagavond 500km vanuit de kust naar het binnenland en blijven daar tot donderdagavond. Ze geven daar geen wind af.

• 17 Oktober 2016 - 01:23

Gaston:

Allemaal herkenbaar van onze reis vorig jaar naar Vietnam. Halon Bay mag je niet overslaan. Sapa zijn we niet geweest.
    Gehoord over die brug op Lamborgan, eilandje voor Bali die ingestort is met 9 doden?
    Daar waren wij 3 uur daarvoor nog overheen gelopen. Vonden hem al wankel. Ligt 300 m van ons hotel. Hebben dus geluk gehad. Voor ons zit het er weer op. Vliegen vanavond naar huis. Blijven jullie volgen.

• 17 Oktober 2016 - 08:40

Saskia:

Ik ben jaloers op jullie! geniet er van en kom met een grote doos herinneringen terug!

gr Saskia

• 17 Oktober 2016 - 18:59

De Guljampjes Van De Ring:

Hallo Jan en Rianne wij wensen jullie een fijne vakantie verder en volgen jullie op je verdere reis.

Gr Leon Elena en de kids.