Tweede dag in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Tweede dag in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Tweede dag in Hanoi

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

17 Oktober 2016 | Vietnam, Hanoi

We komen beter in ons ritme. Vanochtend werden we op tijd wakker. Na het ontbijt in het hotel, Hanoi verder verkend. Hierbij kwamen we langs de St Joseph kathedraal. Lijkt erg op de Notre Dam in Parijs. In Vietnam is ongeveer 8 % van de bevolking Christen, de rest van de bevolking hangt in principe geen geloof aan. Van onze gids tijdens de foodtour begrepen we dat veel mensen wel geloven in het goed en het kwaad (ying-yang) . Verder vertelde ze ons dat er naar schatting zes miljoen brommertjes en motorfietsen rondrijden in en om Hanoi. De gekste dingen worden erop vervoerd. Van gezinnen, tot bakstenen voor de bouw, tot halve keukens met etenswaren, teveel om op te noemen. Trottoirs zijn vaak niet begaanbaar omdat ze letterlijk volstaan met brommertjes. Toch gaat alles heel relaxed. Het is overal een luid getoeter, maar iedereen vindt zijn weg. Wel opletten! Smiddags nog een bezoek gebracht aan het Waterpoppen theater van Hanoi. Savonds gegeten in een lokaal restaurantje. Hier konden we wat we geleerd hebben tijdens de foodtour in praktijk brengen. Nu wachten in de hotellobby om met de avondtrein te vertrekken naar Sapa. Hier komen we dan 6 uur Sochtends aan. Sapa ligt ongeveer 500 km noordelijker van Hanoi, richting de bergen en Chinese grens. Morgen hebben we een drukke dag omdat we dan te voet verschillende bergdorpen bezoeken. We verblijven twee dagen in Sapa. Het verblijf in Hanoi is ons goed bevallen.

• 17 Oktober 2016 - 22:10

Simone:

Wat een belevenissen! Goede reis naar Sapa.
    Groetjes, Simone, André & de meiden