Wandeling naar Lao Chai , Ta Van en Giang Ta Chai - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Wandeling naar Lao Chai , Ta Van en Giang Ta Chai - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Wandeling naar Lao Chai , Ta Van en Giang Ta Chai

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

20 Oktober 2016 | Vietnam, Hanoi

Deze morgen om negen uur werden we opgehaald door onze gids. Het was heerlijk weer en volgens onze gids troffen we het wederom goed . Direkt na ons vertrek werden we vergezeld door drie vrouwen van de Zwarte Hmong. Ze liepen met ons mee in de hoop uiteindelijk wat te verkopen. De tocht was ongeveer 12 km lang over soms smalle en slechte pad. Het uitzicht op de berg Fransipan ( hoogste berg van Vietnam) was prachtig. Onderweg verschillende bergvolken gezien, de Zay, de Rode Dao, en de Zwarte Hmong. Ze leven zeer eenvoudig. Verbouwen rijst, houden wat varkens en de vrouwen proberen wat handwerkstukken te verkopen. Tussen de middag gelunched. Onze vaste begeleidsters melden ons dat voor hun nu de tocht ten einde was. Met andere woorden , tijd om wat van hun te kopen.......en.... te onderhandelen, want dat zijn ze hier gewend. Ze hadden meer dan drie uur met ons meegelopen......... echter voor hun een hele normale manier van zaken doen. Na de lunch onze tocht vervolgd om vervolgens na een uurtje terug te keren naar Sapa. Om vier uur worden we hier opgepikt door een slaapbus. We keren vervolgens terug naar Hanoi en verblijven wederom in het Hanoi Boutique hotel midden in de Oude Wijk. Hier komen we vanavond rond half tien aan. Morgenvroeg vertrekken we dan weer naar Halong Bay, waar we twee dagen aan boord van een traditionele Jonk zullen verblijven. Sapa was een aangenaam verblijf!

• 20 Oktober 2016 - 15:52

Leon:

Dat zijn pas vasthoudende verkooptechnieken.

Jullie gaan vast nog ergens 8 uur achtervolgd worden door een heel dorp. Het wordt dan voos[elbaar welke cadeaus jullie de komende jaren gaan geven.

Geniet ervan

• 21 Oktober 2016 - 21:04

Chris:

He ik verwacht wel een vriendschapsbandje haha. Mooie reis zeg, geniet er van.
    Groetjes,
    Chris