Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

01 November 2017 | Australië, Cairns

Vanochtend vroeg op om aan boord te gaan op de Tusa Dive T6. We vertrokken om ongeveer 8 uur uit de haven van Cairns. De Tusa was een boot voor wat kleinere gezelschappen (toch nog altijd 60 personen) Aan boord zowel duikers en mensen die gingen snorkelen (zoals wij) De tocht ging naar het zgn Outer Reef wat ruim 30 kilometer uit de kust ligt. Alles aan boord prima verzorgd van wetsuits tot aan snorkelequipment. De omstandigheden waren gunstig weinig wind en golven. Dit is vaak anders getuige ook de pillen tegen zeeziekte die je aan boord kon kopen. Tegen tienen arriveerden we op onze eerste locatie op het rif. In eerste instantie wat onwennig het water in. Wat je vervolgens onder water zag was ronduit prachtig. De mooist gekleurde vissen en prachtig koraal . Het koraal is een levend organisme wat wat kan overleven bij watertemperaturen vanaf 17,5 gr en tot een waterdiepte van 30 mtr. Het Great Barrier Reef wordt het grootste gebouw ter wereld genoemd wat door levende organismen is gebouwd. Tegen twaalven weer uit het water om te lunchen en te verplaatsen naar een tweede locatie (Saxon reef) vervolgens weer het water in. Hier wat opnamen gemaakt met de action camera. Wel mooie opnames kunnen maken, maar helaas komen de kleuren van de prachtige vissen en het koraal niet zo mooi over op camera. Na ongeveer anderhalf in het water, de terugreis weer aanvaard. Tegen vieren waren we weer terug in de haven van Cairns. Een prachtige dag gehad. Voor morgen hebben we een auto gehuurd. We vertrekken dan uit Cairns en gaan het Daintree Forest (regenwoud) bekjiken. De plaats waar we verblijven is redelijk afgelegen. Geen restaurants of supermarkten in de buurt. Aangeraden wordt om zelf eten en drinken meet te nemen. Waarschijnlijk dus morgen geen verslag ivm ontbreken internet.

• 01 November 2017 - 10:23

Simone: