Daintree National Park - Reisverslag uit Daintree, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Daintree National Park - Reisverslag uit Daintree, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Daintree National Park

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

02 November 2017 | Australië, Daintree

Vanochtend onze auto (Kia Sportage) opgehaald bij Hertz. Wat boodschappen gedaan voor de komende dagen en uitgechecked bij het Pacific Hotel. Tegen de middag vertrokken uit Cairns. Temperatuur is weer prima, over de 30 graden. Het Daintree Nationaal Park waar we naar onder weg zijn, wordt genoemd als een van de oudste oorspronkelijke regenwouden ter wereld. De route ernaartoe is prachtig. Langs de zogenaamde Captain Cook scenic Road. Slingerend langs uitgestrekte suikerriet plantages. Het regenwoud sluit eigenlijk gelijk aan aan het Great Barrier Reef. Onderweg verschillende keren gestopt voor prachtige vergezichten. Voordat we onze lodge konden bereiken, moesten we de Daintree River oversteken met een klein pontje. Zwemmen werd niet aangeraden omdat in de rivier ook krokodillen voorkomen. Onze lodge waar we verblijven is kleinschalig (twee stuks in totaal) De eigenaar (Vaughn) ontving ons zeer vriendelijk. Na enige uitleg (onder andere over de BBQ plaats waar we vanavond ons eten kunnen bereiden) de rest van de middag lekker geluierd in de hangmat op ons balkon (genietend van een prachtig uitzicht) We blijven hier twee nachten, morgen gaan we het Daintree park verder verkennen.

• 02 November 2017 - 15:58

Anita:

Dat ziet er allemaal weer heel goed uit.. Heerlijk genieten

• 02 November 2017 - 22:09

Francine:

Leuke foto's, Jan en Rianne. Geniet ervan!

• 02 November 2017 - 22:09

Adrie Guiljam: