Einde treinreis Ghan aankomst in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Einde treinreis Ghan aankomst in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Einde treinreis Ghan aankomst in Adelaide

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

10 November 2017 | Australië, Adelaide

Vandaag begonnen aan het laatste deel van onze treinreis. Nu geen stops meer, maar rechtstreeks naar Adelaide. Het landschap veranderde van eindeloze rode vlaktes naar de meer geciviliseerde wereld. We kwamen langs enorme ranches, maar wat verder opviel waren de oneindig grote percelen met tarwe en gerst, welke nu geoogst werden. Werkelijk honderden kilometers lang. Onderweg ook enkele Kangaroos gezien, echter niet heel veel. Tegen twaalven kwamen we aan in Adelaide. Vijf minuten voor we het station bereikten, stond de trein plotseling stil. Het was even onduidelijk, maar later bleek dat de achterste wagons (hier stonden meereizende auto’s op) uit de rails waren gelopen. Hiermee blokkeerde direkt het hele systeem van de trein en met de haven in zicht stonden we per saldo twee uur (!!) te wachten voor de problemen waren opgelost. Overigens hebben we een prima verblijf gehad in The Ghan. Het was zondermeer een indrukwekkende reis. Smiddags ingechecked in ons hotel (Pullman) in Adelaide. Adelaide is een universiteitsstad met 1.300.000 inwoners. Nog veel gebouwen in koloniale stijl. Smiddags een korte wandeling door het centrum gemaakt . Morgen hebben we auto gehuurd en gaan we de omgeving verkennen. ArendJan en Wilma gaan dan een laatste dag met ons mee voordat ze zondag weer vertrekken richting Melbourne. Wij blijven deze week nog in de omgeving van Adelaide en vertrekken volgende week donderdag naar Melbourne.

• 10 November 2017 - 14:08

Anita:

Het ziet er allemaal schitterend en geweldig uit !!! Weer een reis om nooit te vergeten. Groetjes

• 10 November 2017 - 20:38

Adrieguiljam:

Wat hebben jullie weer heel veel van de wereld gezien en ook veel mooie foto,s groetjes ma guiljam