Great Ocean Road - Reisverslag uit Johanna, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Johanna, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

17 November 2017 | Australië, Johanna

Vanochtend zijn we uit Melbourne vertrokken om de Great Ocean Road te gaan rijden. Deze route staat bekend als een van de mooiste autoroutes ter wereld. Hij ligt ongeveer 100 km verwijderd van Melbourne en biedt bij elke bocht prachtige uitzichten. Eerst het drukke verkeer van Melbourne uit. Vervolgens voerde de route langs de kust, met plaatsen als Torque, Bells Beach en Apollo Bay. Overal uitzichtpunten langs de weg. Onderweg in het wild ook veel prachtig gekleurde vogels. Later in de middag voerde de tocht door Otway National Park. Hier Koalabeertjes gespot. Grappige beesten om te zien. Hoewel soms lastig te ontdekken omdat ze vaak hoger in de bomen zitten. AJ en Wilma hadden een huisje geboekt in de buurt bij Johanna Beach. Prachtig gelegen in de groene heuvels waar je ook Kangoeroes kon spotten. Savonds nog een strandwandeling gemaakt. Wilma en Rianne hebben Savonds lekker gekookt. Na een dag met prachtig weer op tijd gaan slapen. Morgen vervolgen we onze tocht langs de kust, dan staan de Twelve Apostles op het programma. Morgenavond zijn we weer terug in Melbourne.

• 18 November 2017 - 09:13

Rianne:

hoi
    als ik die foto`s zie lijkt het wel een mooie droom wereld!
    wat mooie een mooie natuur.
    groet rianne