Knight Inlet Lodge (dag twee) - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Knight Inlet Lodge (dag twee) - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Knight Inlet Lodge (dag twee)

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

28 Juli 2019 | Canada, Campbell River

Vanochtend om 07.00 uur ontbeten. We hebben ons vandaag opgegeven voor een aantal excursies. Om half acht stond de eerste berenexcursie al weer op het programma. Het is volgens onze gids echt geen garantie dat we beren zien . Echter de beren moeten momenteel leven van gras en bessen. Over enkele weken komt de zalmtrek door in de rivieren. Dan is het kostje van de beren gekocht. De meeste beren zijn nu te spotten in de waterkant of schorren. Weer mooie plaatjes kunnen schieten. De telelens komt nu goed van pas. Later in de ochtend een kajak tocht over het meer gemaakt. We moesten per echtpaar in de boot en het kwam aan op goede samenwerking.............. Wel een mooie tocht gemaakt. Onderweg weer veel wildlife gespot (beren en visarenden) Qua beren komen er vooral grizzleyberen voor in het gebied. De grizzleybeer is te herkennen aan zijn bult op de nek. Smiddags een mooie tocht met uitzicht over het fjordengebied gemaakt. De gidsen zijn erg kundig en behulpzaam. Men is erop gericht om de beren zoveel mogelijk in hun natuurlijke omgeving te laten. Een ontmoeting met de beren wordt vermeden. Het blijven levensgevaarlijke beesten. Savonds na het diner op de Lodge werd er een beer gespot achter de Lodge. Ze zitten dus erg dichtbij. Nog foto’s uitgewisseld met een Limburgs echtpaar. De dag is weer vol van indrukken geweest. Weer vermoeid gaan slapen. Morgen worden we om 10 uur weer opgepikt door het watervliegtuig.

• 30 Juli 2019 - 02:13

Conny:

Wat een mooie foto’s van die grizzly beren met hun kleintjes!!!

• 30 Juli 2019 - 03:42

Anita:

Ziet er allemaal weer indrukwekkend uit. Genieten !!!

• 30 Juli 2019 - 17:23

Adrie Guiljam:

Ik zou maar bang zijnvan die beren wel hele mooie foto,s