Van Campbell River naar Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Van Campbell River naar Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Van Campbell River naar Ucluelet

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

30 Juli 2019 | Canada, Ucluelet

Vanochtend om acht uur ontbeten in de Painterslodge en uitgechecked. Eerst getankt voor de rit richting Ucluelet. Dit is een rit zuidwaarts over de Highway 19a en Highway 4. Ucluelet ligt direkt aan de Pacific Ocean. Het is een klein vissersplaatsje (1.750 inwoners) . De rit onderweg was ondanks het slechte weer (regenachtig) mooi. Ucluelet ligt in het nationaal park Pacific Rim. Smiddags het dorpje bekeken en boodschappen gedaan in de plaatselijke supermarkt. Een vriendelijke dame adviseerde ons welke zalm we het beste konden kopen. Het moet gezegd de zalm ziet er hier super uit. Het is te zien dat hij hier vers wordt gevangen. Verder kort bezoek aan de vuurtoren. Aan de foto’s bij de info borden te zien kan het hier aardig tekeer gaan gezien de direkte ligging aan de Pacific Ocean (bij ons beter bekend als de Grote Oceaan). Smiddags ingechecked op het Waters Edge. Hier een mooie suite met eigen kookgelegenheid en uitzicht op het binnenmeer en haven. We blijven hier twee nachten.

• 31 Juli 2019 - 04:02

Rianne Guiljam:

Goedemorgen, heb even stukje van jullie reis teruggereisd in de verhalen maar is volgens mij weer de moeite waard wat jullie gezien hebben een mooie natuur en super mooie foto's. nog veel gezelligheid en geniet er van om zo weer een mooie herinnering mee naar huis te nemen.
    Hartelijke Groet Rianne