Van Victoria naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Van Victoria naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Van Victoria naar Vancouver

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

03 Augustus 2019 | Canada, Vancouver

Vandaag gaan we van Victoria naar Vancouver. In km niet een hele lange reis (70 km) We hebben wel de veerpont nodig om Vancouver Island te verlaten. We hebben een leuke tijd gehad in Victoria. Om 11 uur reden we de stad uit en om 12 uur stonden we op de veerpont voor de oversteek over de Street of Georgia . Dit ging dus erg soepel. Onderweg genoten van het mooie uitzicht en nog gekeken of we walvissen zagen (helaas geen gezien..........) Smiddags bereikten we Vancouver. Vancouver is een grote stad (met voorsteden erbij wonen er 2,5 miljoen mensen.) Veertig procent van de bevolking is van Aziatische afkomst en dit is in het straatbeeld goed te zien. Vancouver is een jonge stad (van 1880 toen de Trans Canadian Railway werd aangelegd ) Nog een leuk weetje: De naam Vancouver komt eigenlijk van de Nederlandse familie Van Coevorden. (Van het Nederlandse plaatsje Coevorden) We verblijven in hotel Blu in Robsonstreet, midden in het centrum. Het hotel ligt pal naast het BC stadium (voor de voetballiefhebbers: hier spelen de Vancouver Whitecaps). Smiddags rustig aangedaan en de hippe wijk Yaletown bezocht. Morgen gaan we Vancouver verder verkennen.