Monument Valley en Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Monument Valley en Grand Canyon - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Monument Valley en Grand Canyon

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

29 September 2014 | Verenigde Staten, Tusayan

Vanochtend om negen vertrokken richting Monument Valley. Dit is een staatspark wat door de Navajo indianen wordt beheerd. Helaas was het bewolkt deze ochtend. We hadden op internet gelezen dat je niet perse moest kiezen voor de zgn guided toers, waar je met 4 wheel drives door het park werd gereden. (De weg door het park was nl erg slecht. We verdachten de Navajo's ervan dat ze dit maar zo lieten om zelf hun guided tours te kunnen blijven verkopen) We kozen ervoor om met onze eigen auto het park te verkennen, hetgeen overigens prima ging. Nogmaals jammer dat het bewolkt was. Het weer werd er eigenlijk steeds slechter op, dus we besloten om half twaalf het park te verlaten, en koers te zetten richting Nationaal Park Grand Canyon. We kwamen om twee uur Smiddags binnen aan de oostkant van het park, waar we via de Zuidrim verschillende uitkijkpunten , waaronder Desertview en Mathersview hebben bezocht. Hoewel het voor ons de tweede keer was dat we de Grand Canyon bezochten, blijft het absoluut fenomenaal! Gelukkig was de zo'n inmiddels weer lekker doorgebroken. Tegen zessen waren we bij ons hotel Canyon Plaza net buiten het park. In het hotel kwamen we er achter dat we een tijdszone waren gepasseerd. Het is dus voor ons weer een uur vroeger. Morgen bezoeken we nogmaals de Grand Canyon. Smiddags willen we eindigen in het plaatsje Sedona. Hier hebben we naar verwachting een paar dagen geen programma.

• 30 September 2014 - 13:48

Anita:

Hoi Jan en Rianne, het ziet er allemaal weer super uit. Geniet nog lekker van jullie vakantie. Groetjes John en Anita