St George en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu St George en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

St George en Las Vegas

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

07 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Gisteravond nog heerlijk gegeten in St George in restaurant The Painted Pony. Was voortreffelijk. Vanochtend op het gemak opgestaan en ontbeten bij Denny's. Toen we twintig jaar geleden in Amerika waren, ontbeten we bijna elke dag bij een Denny's. Nu kwamen we er achter dat het ons niet meer kon bekoren. (Veel en te zoet/vet eten) na die ervaring hebben we in St George eerst nog een grote tempel van de Mormonen bezocht. (We waren nog steeds in Utah) in het visitorcenter werden we ontvangen door twee sympathieke heren, die ons allerlei zaken omtrent hun geloof en cultuur hebben uitgelegd. Het bleek bijvoorbeeld dat polygamie al sinds het begin van de twintigste eeuw ook bij hen niet meer was toegestaan. Was interessant. Vervolgens hebben we St George verlaten om koers te zetten naar Las Vegas. Hierbij een korte omweg genomen door het Valley of Fire State park. Omdat het wat bewolkt was vandaag , kwamen de kleuren van de felrode rotsen niet zo goed uit. Op onze doorreis passeerden we staatsgrens met Nevada (dit is de zevende staat op onze reis). Tegen tweeën zagen we Las Vegas in de verte opdoemen . Het blijft een apart gezicht om midden in the middle of nowwhere een zo grote stad te zien liggen. We hebben geboekt bij het Treasure
Island. We hebben een kamer op de 31e verdieping met prachtig uitzicht op de Las Vegas Boulevard (ofwel The Strip) Vanavond hebben we al een korte wandeling gemaakt over The Strip en nu zitten we te genieten van het uitzicht. De komende dagen verblijven we nog in Las Vegas.

• 08 Oktober 2014 - 20:33

Roos Guiljam:

Hoi tante rianne en oome jan ik hat een posje niet gereageerd op je bericht want dan moest ik weer doesen en zulk soort dingen allemaal nou doei van roos

• 09 Oktober 2014 - 00:03

Rianne:

Hoi roos,
    Ja ik dacht ik hoor ze helemaal niet meer. Wij zijn nu in las vegas waar alle hotels heel groot zijn, wel 5000 kamers. Ook zijn er veel shows en heel veel verlichting. En ook veel casino s met duizenden gokautomaten.

Gr,
    Tante rianne en ome jan