Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

25 Oktober 2016 | Vietnam, Hoi An

Vanochtend om negen uur werden we opgehaald door een gids om te vertrekken naar Hoi An. Nadat we waren ingestapt zei hij dat we geluk hadden dat hij vandaag onze gids was......... we waren benieuwd dus.......... De rit naar Hoi An zou ongeveer 3,5 uur bedragen. De weg voerde langs een kustweg, langs rijstvelden en lagunes met garnalen -en oesterkwekers. De rit voerde door de bergen over de zogenaamde Wolkenpas. Natuurlijk hadden we weer een verplichte toeristenstop, deze keer bij een marmersteenhouwerij. Alle toeristen worden hier verplicht langsgevoerd in de hoop dat men wat kan verkopen. Onderweg de grote havenplaats Da Nang gepasseerd, om vervolgens in het historische stadje Hoi An aan te komen. We verblijven in het Ancient House net buiten het centrum. Hoi An is een gezellige plaats, die onder andere bekend staat om zijn zeer vele (meer dan 400) kleermakerijen. Volgens onze gids liet zelfs Mick Jagger hier zijn kleding maken....... Einde van de middag naar het centrum gefietst . Rianne heeft wat kleding besteld. Morgen is het klaar en kan er gepast worden....... We zijn benieuwd. Savonds nog wat rondgelopen in het gezellige centrum. Morgen hebben we nog een dag om Hoi An verder te verkennen

• 25 Oktober 2016 - 20:45

Conny:

Ziet er gezellig uit met al die lampionnen!!