Vertrek Can Tho naar Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Vertrek Can Tho naar Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Vertrek Can Tho naar Saigon

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

29 Oktober 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vandaag vroeg (7 uur) vertrokken uit het Iris hotel in Can Tho. Eerst nog een goed ontbijt gehad. De Vietnamezen eten in principe drie warme maaltijden per dag. Je kunt dus bij een gemiddeld ontbijtbuffet ook rustig kiezen voor een complete warme maaltijd. Hebben wij dus maar niet gedaan......... We reden via de plaats Ben Tre. Eerst met de veerpont nog een overtocht gemaakt dieper de Mekong delta in. Met onze gids nog over Vietnamese gewoonten gehad. Men is gek op gokken op hanengevechten. Dit terwijl gokken officieel verboden is voor Vietnamezen. De straffen zijn streng. Qua eten vertelde Sue An dat er in Saigon speciale restaurants zijn waar hond en kat op het menu staat. Wij vertelden dat we hier niet aan moesten denken. Honden worden ook als huisdier gehouden, maar Sue An vertelde dat je in Vietnam altijd moest oppassen dat je hond niet plotseling verdween........... in Ben Tre zijn we per boot de Mekong opgegaan. Onderweg gestopt bij plaatselijke industrie als stenenbakkerij en kokosfabriek. Ongelofelijk wanneer je ziet hoe weinig er nog gemechaniseerd is. Heel veel handenarbeid dus. Prachtige tocht door de Mekong delta gemaakt, om vervolgens tegen tweeen door te rijden richting Saigon. Onderweg regen gehad. Verkeer zoals gewoonlijk in Vietnam erg druk en chaotisch. Om vier uur kwamen we bij ons hotel aan midden in het centrum ( district 1) van Saigon. We zijn nog een eindje de stad ingelopen om een indruk te krijgen. Hier onder andere , de Opera, de Notre Dam kerk en het hoofd Postkantoor gezien. Morgen vertrekken we wederom om zeven uur. Op het programme staat dan onder andere een bezoek aan de Cu Chi tunnels. Deze tunnels werden in de Vietnamoorlog gebruikt door de Vietcong.