The Ghan Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu The Ghan Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

The Ghan Alice Springs

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

09 November 2017 | Australië, Alice Springs

Na een heerlijk diner (verzorging is werkelijk top .........doet een beetje denken aan onze Cruise een paar jaar geleden), had de housekeeping onze cabine in orde gemaakt voor de nacht. Terwijl The Ghan zijn reis door de Outback (met het kenmerkende rode zand) voortzette richting Alice Springs, gingen wij slapen. Tegen zessen werden we gewekt met een kopje koffie. Om acht uur Sochtends bereikten we Alice Springs. Alice Springs ligt midden in het zgn Red Center. Van hieruit opereren ook de beroemde Flying Doctors. Het is woestijngebied en de kleur die je hier het meeste ziet is rood (het zand in de bodem, rotsen en bergen) Wij hebben een bezoek gebracht aan de Mc Donnel Ranges. Dit zijn de overblijfselen van een oude bergketen die even hoog is geweest als het Himalaya gebergte. Een lange broek en dichte schoenen ivm het gevaar van slangen. Mooie wandeling door de natuur gemaakt om een verdere indruk te krijgen van de Australische Outback. Je ziet alleen maar oneindige vlaktes, honderden en honderden kilometers lang. Knap om in een plaatsje als Alice Springs (20.000 inwoners) te leven. Op de middag weer terug bij The Ghan voor de lunch. De trein heeft inmiddels al weer koers gezet richting Aidelaide. Smiddags verder gerelaxed en genoten van de prachtige uitzichten over The Outback. Savonds moest de klok een uur vooruit omdat we een tijdszone passeerden. Tegen tienen maakt de trein een stop, letterlijk in de middle of nowwhere. Hier buiten de trein genoten van de schitterende sterrenhemels te honderden sterren. Vervolgens lekker gaan slapen.

• 10 November 2017 - 19:31

Tante Willie En Ome Piet :

Wat een mooie foto’s zeg ,jullie hebben wel mooiweer hier is het niet zo warm hoor ,de groetjes en lekker genieten ,doei.