Melbourne verkennen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Melbourne verkennen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Melbourne verkennen

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

20 November 2017 | Australië, Melbourne

Melbourne is een enorme stad met meer dan 4 miljoen inwoners. Om het centrum en directe omgeving zelf te verkennen heb je al een paar dagen nodig. Vanochtend met tramlijn 48 het centrum in om het Melbourne wat verder te verkennen. We begonnen met de Townhall om vervolgens door te lopen naar St. Paul’s Cathedral. (Deze plaats was vorig jaar nog wereldwijd in het nieuws omdat men hier met Kerst en grote terroristische wist te verijdelen) Vervolgens overgestoken naar Federation Square. Een in Melbourne zeer bekend plein met bars, restaurants en theater. Allemaal erg hip en verzorgd. Melbourne is ook bekend om zijn streetartwork en graffiti. Een bekend straatje is de zgn ACDCstreet. Hier veel artwork van deze bekende Australische hardrockband. Vervolgens met de tram door naar het zgn Melbourne Park. Hier ligt onder andere de Rod Laver Arena. Hier worden de finales van het bekende Australia Open Tennis gespeeld. Met de tram vervolgens weer door (we hadden het dus best weer druk........) naar de Shrine of Rememberance. Een indrukwekkend oorlogsmonument. Vanaf hier prachtig uitzicht op de stad Melbourne. Met een kort bezoek aan de wijk Chinatown (de naam zegt het al; heel veel Chinese restaurants en winkeltjes) sloten we deze dag af. Rond de klok van vieren waren we weer terug in het appartement.