Rit door het Krugerpark - Reisverslag uit Punda Maria, Zuid-Afrika van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Rit door het Krugerpark - Reisverslag uit Punda Maria, Zuid-Afrika van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Rit door het Krugerpark

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

01 November 2018 | Zuid-Afrika, Punda Maria

Lekker geslapen vannacht. We hebben vandaag een rit dwars door het beroemde Krugerpark .Het is enorm groot, 350 km lang en net zo groot als België . Onze rit gaat over 270 km naar het Satara kamp. We hadden de verwachting dat we niet al teveel dieren zouden zien, echter niets was minder waar. Onderweg , mooie vergezichten, met grazende kuddes buffels (de buffel, de laatste van de big-five hadden wij in de andere parken nog niet gezien) Heel. Een olifanten, giraffes, zebra’s . Verschillende malen onderweg gestopt. We dachten dat het erg druk zou zijn met toeristen onderweg, maar dit viel ons alles mee. De maximum snelheid in het park is 50 km en tegen drie uur bereikten we het Satara kamp. Bij ons huisje bleek een Braai (BBQ) te staan, dus die gaan we vanavond maar eens uitproberen. Gelukkig vandaag wat minder warm (26 graden) . Morgen verlaten we het Krugerpark weer. We verblijven dan in Kwa Mbili lodge in het Thorny Bush Private Game Reserve, gelegen tussen Hoedspruit en het Krugerpark.