Vertrek naar Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Vertrek naar Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Namibie

Door: Jan en RIanne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

07 Oktober 2013 | Namibië, Windhoek

Maandag 7 oktober om 14.30 met de trein vertrokken naar Schiphol. Hier om 18.50 vertrokken met tussenstop in Parijs. In Parijs op het vliegveld Charles de Gaulle dachten we te kunnen eten, maar dit viel tegen. Een koud kopje soep was alles. Om 23.20 vertrokken(met een Airbus 380 --> het grootste passagiersvliegtuig ter wereld) naar Johannesburg. Om 10.00 kwamen we aan in Johannesburg om vervolgens om 12 .00 uur weer door te vliegen met British Airways naar WIndhoek. Windhoek is de hoofdstad van Namibie. In Windhoek onze koffers opgepikt (het was onze grootste angst dat we onze koffers niet zouden zien na tweemaal overstappen) Vervolgens onze auto opgehaald (een Nissan double cab 4 * 4) De formaliteiten vielen niet mee omdat we ook papieren bij moesten hebben voor de grensovergang naar Botswana. Vanaf het vliegveld lag Windhoek 40 km verder. Het linksrijden is altijd weer even wennen. Hier aangekomen in de lodge van Terra Africa waren we allebei moe van de reis. Eerst hebben we even boodschappen gedaan voor de volgende dag.(vooral water) en een coolbox voor in de auto. En natuurlijk ook Namibische dollars gepind. Savonds gegeten bij Joe's Beerhouse. Wel toeristisch maar erg sfeervol. Rianne had een Onyx steak. Jan had een spies met o.a. krokodil, kudu, struisvogel en zebra. Daarna zijn we vermoeid gaan slapen . De volgende dag naar de Sossusvlei.