Moremi Crossing - Reisverslag uit Maun, Botswana van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Moremi Crossing - Reisverslag uit Maun, Botswana van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Moremi Crossing

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

27 Oktober 2013 | Botswana, Maun

Vanmorgen om kwart voor negen zijn we met een shuttlebus afgezet op het vliegveld van Maun. We konden alleen de hoogste noodzakelijke dingen meenemen in een kleine tas. We gaan op weg voor een zogenaamde fly-in safari naar het kamp Moremi Crossing in de Okavangu Delta. Het inchecken op het kleine vliegveld van Maun verliep soepel. We kregen handgeschreven tickets uitgereikt. We vlogen met een klein eenmotorig vliegtuigje met totaal vier passagiers. Jan had het geluk dat hij naast de piloot kon zitten. Mooie plaatjes geschoten en wat gefilmd. Een echte scenic flight over de dleta. Buiten het enorme kabaal, was het een belevenis op zich. Na ongeveer 25 minuten zijn we geland op de landingsstrook bij het Gunns Camp. Hier verder met een bootje naar onze uiteindelijke bestemming, de Moremi Crossing. Het kamp was alleen per boot te bereiken en lag prachtig verscholen in het delta gebied. Compleet afgesloten van de buitenwereld. We werden zeer vriendelijk ontvangen door de kampleiding, met een verfrissend drankje. Het was erg warm, dertig graden plus. Om 11 elf uur konden we aanschuiven voor de brunch. Hoewel de capaciteit van het kamp op 36 personen lag, bleken we maar met 4 personen in het kamp te zijn. . Het kamp had geen hekken, dus het wild (met name apen en olifanten) konden vrijelijk op het kamp komen. Dit beleefden we smiddags al, toen er letterlijk een olifant naast onze tent stond. (Denk bij een tent aan een tentgebouw op palen) Voor de apen was het advies op te passen omdat ze ook door hadden hoe ze de deuren open moesten maken....... Smiddags om vier uur vertrokken voor een boottocht over de rivier. Naast olifanten en nijlpaarden, vooral veel vogels (oa arend en doodgraversvogel) gezien. Met zonsondergang een sundowner gedronken op de rivier.
De volgende dag 27 oktober om zes uur gewekt voor een bushwalk door het gebied. We vertrokken met twee originele mokoro boten. Leuke ervaring. De bushwalk was lang en erg warm. Toch beleef je de natuur weer intensiever en leer je o.a. : sporen zoeken en wat te doen als je oog in oog met een leeuw komt te staan. (het antwoord is niet heel hard weglopen............) Om 11 uur weer brunch en daarna siesta. We konden wat kleding laten wassen op het kamp, prima service. Smiddags weer een boottocht. We hebben hier een prima tijd gehad. Morgen vliegen we terug naar Maun, en beginnen we heel langzaam aan onze terugreis te denken.