Kamp Kwando - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Kamp Kwando - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Kamp Kwando

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

19 Oktober 2013 | Namibië, Rundu

Vrijdag 18 oktober vertrokken vanuit de Kaisosi riverlodge. We hadden wederom een lange rit van 440 km voor de boeg. Gelukkig hadden we op het kamp geld kunnen pinnen. In Rundu was het niet gelukt. Het was namelijk vrijdag en daarmee payday voor de plaatselijke bevolking. Rijen wachtende mensen van dertig tot veertig personen was niet ongebruikelijk. We hebben de gehele Caprivistrip afgereden . Onderweg weer hetzelfde beeld: dorpjes van lemen, rieten huizen, en vee langs de kant van decsnelweg. Onderweg een paar keer politiecontrole en veterinaire controle gehad. Bij de tankstops is ook vaak een supermarkt te vinden. De eerste levensbehoeften zijn aanwezig, maar dat is hetcdan ook. We kopen elke dag een zak ijsklontjes voor in de coolbox ( onze beste investering tot op heden) onderweg toch wel veel armoe gezien. Wanneer je maar even durfde te stoppen voor een foto, kwamen de kleine kindertjes aangehold. We hadden eigenlijk wat speelgoed en/of kleding mee moeten nemen...... Smiddags om twee uur aangekomen in camp Kwando. Laatste 25 km over zeer slechte weg. We verbleven in een treehouse met prachtig zicht op de rivier de Kwando met aan de andere kant van de rivier Botswana. Smiddags nog een riviercruise gemaakt. Hier nijlpaarden en krokodillen gezien. Daarnaast ook nog buffels gezien. Dit is de vierde van de big five, we hebben nu alleen het luipaard nog niet gezien. Bij nijlpaarden moeten je wel een groot voorstellingsvermogen hebben want ze zitten de meeste tijd onder water. De volgende dag nog geboekt voor een gamedrive, hier oa een hele groep olifanten gezien, die al badend de rivier overstaken. Helaas geen luipaard gezien. Smiddags uitrusten in het hete (40 graden) kamp Kwando. Kamp Kwando was prachtig, echter er was alleen stroom tussen 18.00 uur en 22.00 uur,en geen warm water.