Planet Baobab - Reisverslag uit Maun, Botswana van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Planet Baobab - Reisverslag uit Maun, Botswana van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Planet Baobab

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

24 Oktober 2013 | Botswana, Maun

Woensdag 23 oktober zijn we vertrokken van de Chobe Safari Lodge in Kasane, om ruim 400 km af te zakken in Botswana. Ons volgende adres is Planet Baobab. Het landschap was zeer eentonig. Droge vlaktes en bebossing en onafzienbare lange wegen voor ons. Toch blijft het oppassen. Onderweg hebben we een ongeluk van een vrachtauto met een olifant gezien. We dachten eerst dat de vrachtauto zijn lading was verloren, totdat we dichterbij kwamen en een enorme berg vlees en botten (brrrrr) zagen liggen. De plaatselijke bevolking was er flink van aan het snijden. De vrachtauto zat volledig in elkaar. Smiddags om twee uur aangekomen in planet Baobab. We slapen in een heel eenvoudig lemen huisje (traditioneel gebouwd) met een rieten dak. Douche is buiten. De electriciteit laat het nogal eens afweten, zo ook vandaag. Welkom in Afrika! Baobab verwijst naar hele typische bomen van soms wel enkele duizenden jaren oud. We ontmoeten hier ook nog een hollandse en een belg. Zij trokken door afrika en sliepen elke nacht in een tentje . Wij doen het dus best luxe.
Donderdag 24 oktober.
Vandaag geboekt voor een village tour. We kregen informatie over het dagelijkse leven in het dorp Gweta. Enkele weetjes. Wanneer je wilt trouwen moet je als man een bruidsschat meenemen, het liefst bestaand uit zoveel mogelijk koeien of geiten. Hutjes worden rond gebouwd en niet vierkant, ivm de aanwezig van slangen. Een slang kan nooit in de hoek gaan liggen om je op te wachten (schijnt echt waar te zijn) Elk dorp kent een chief. Op de diefstal van vee (zelfs een kip) staat vijf jaar gevangenisstraf. We sloten of in een traditioneel Botswaans kamp, met een traditionele lunch, waaronder: maispap, bonen , spinagie, wormen, koeienmaag en rundvlees. Rianne durfde niet eens wormen te eten. Eten doe je hier overigens met je handen. Smiddags hebben we lekker gerelaxed aan het zwembad. Hopelijk doet de electriciteit het weer. Morgen op naar het plaatsje Maun

• 24 Oktober 2013 - 18:41

Ome Piet, Tante Willie En Corniel:

Zo te lezen uit julie berichten hebben jullie een nogal leuke en boeiende vakantie.
    Gezellige vakantie verder toegewenst, en tot volgende week,
    Groetjes; Ome Piet, Tante Willie en Corniel

• 24 Oktober 2013 - 19:06

Anita:

Hoi Jan en Rianne, wederom een leuk verslag. Wat en reis weer !!!
    Groetjes

• 25 Oktober 2013 - 13:30

Simone Guiljam:

Flauw hoor Rianne, dat je niet eens wormen durft te eten... ;) Wel van de koeienmaag geproefd? (Bah...).
    Maarre... jullie maken nog al wat mee zeg! Het is beslist geen saaie reis. Veel plezier nog en groetjes van ons allemaal.