Van Manning Park naar Osoyoos en Penticton - Reisverslag uit Penticton, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Van Manning Park naar Osoyoos en Penticton - Reisverslag uit Penticton, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Van Manning Park naar Osoyoos en Penticton

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

12 Juli 2019 | Canada, Penticton

Vanochtend waren we weer vroeg wakker, het duurt even om het tijdverschil met Nederland te overwinnen. Tegen achten vertrokken uit Manning Park en vlak in de buurt vonden we een prachtige ontbijt plek aan een bergmeer . Geen mensen en alleen de stille natuur om je heen , schitterend! Miranda en Rianne hebben vlak voor de vakantie een fotoworkshop gevolgd. Wat zij hebben geleerd werd in de praktijk gebracht met foto’s aan het meer. (We weten nu weer alles van ISO , witbalans en sluitertijden en zo) De rit ging vervolgens naar het plaatsje Osoyoos. Het zonnetje scheen en de temperatuur ging richting de dertig graden. Osoyoos ligt op de grens met de USA en ligt aan het Osoyoos meer. Populair bij de toeristen vanwege het klimaat (omgeving doet aan het Mexicaanse hoogland denken, er groeien ook cactussen) Verder heel veel fruitteelt en wijngaarden. Smiddags verder naar onze eindbestemming Penticton . Hier verblijven we twee dagen. De totale rit was 300 km lang. De omgeving van Penticton is erg mooi en bekend om zijn wijngebieden. We verblijven in een BenB, erg mooi gelegen op een wijnlandgoed. Savonds gegeten in het in de buurt gelegen tapasrestaurant Da Silva . Morgen gaan we het wijngebied ( op de fiets) verkennen.