Omgeving Penticton verkennen - Reisverslag uit Penticton, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Omgeving Penticton verkennen - Reisverslag uit Penticton, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Omgeving Penticton verkennen

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

13 Juli 2019 | Canada, Penticton

Vanochtend rustig opgestart, we kregen het ontbijt geserveerd op ons buitenterras. Het zonnetje schijnt al lekker , het is 25 graden plus. We willen vandaag Penticton verkennen. Penticton staat bekend om haar rijke wijncultuur. Volgens kenners heeft Penticton het beste klimaat van Canada. De druiven gedijen hier goed. Het stadje is prachtig gelegen aan het Okanagan en Skaha meer. De eigenaresse van onze b&b (Elaysa Guest House) heeft ons wat tips voor leuke wijnhuizen en lunchadressen gegeven. Ze is erg vriendelijk en blijkt oorspronkelijk uit Duitsland te komen. Ze vertelde dat ze vanwege haar baan heel veel had gereisd en uiteindelijk in Canada was terechtgekomen. Enfin, we dubben nog of we op de fiets of te voet gaan. Uiteindelijk besluiten we te voet een wandeling door het wijngebied te maken. We volgen hierbij voor een groot deel een oude railwaytrack. Smiddags heerlijk gelunched op wijngoed Bench 1775, met prachtig uitzicht op het meer. Na de lunch een wijnproeverij gedaan op het wijngoed met de mooie naam Black Widow. Er worden zowel witte als rode wijnen gemaakt, en de meeste wijnen zijn van goede kwaliteit. De meeste wijn wordt op de binnenlandse markt afgezet. Voor het vervolg van onze reis hebben we her en der een paar flessen wijn gekocht (voldoende ruimte in de Suburban...........) Na een vermoeiende en warme wandeling Smiddags uitgerust en Savonds gegeten bij Wijngoed Poplar Grove, met prachtig uitzicht over Penticton. Morgen (zondag) vertrekken we noordwaarts richting Het plaatsje Revelstoke. Wij gaan dan kennis maken de echte bergen en natuur van de Rocky Mountains.