Lake Louise en Lake Moraine - Reisverslag uit Banff, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Lake Louise en Lake Moraine - Reisverslag uit Banff, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Lake Louise en Lake Moraine

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

18 Juli 2019 | Canada, Banff

Vanochtend zijn we om zes (!!) uur vertrokken richting Lake Louise. De route ging langs de Bow Valley Parkway (Highway 1A). We waren extra vroeg vertrokken om de grote drukte een beetje voor te zijn en..........we wilden beren zien. En warempel na enkele kilometers hebben we de eerste beer gespot (een bruine grizzley beer helaas wat verder weg) even verderop troffen we een zwarte beer op zijn gemakje bladeren aan het eten langs de kant van de weg. Heel speciaal. Onze weg vervolgd naar Moraine Lake. We waren op tijd zodat we onze auto nog kwijt konden op het parkeerterrein. Het was aan de frisse kant (4 graden. Brrrrrr), maar gelukkig kwam het zonnetje door. Het Moraine Lake ligt op een hoogte van 1.900 meter in The Valley of Ten Peak, zo een 13 km van Lake Louise. Hier mooie foto’s gemaakt van het diepblauwe meer met op de achtergrond de besneeuwde bergen, erg indrukwekkend. Vervolgens doorgereden naar Lake Louise. Het Lake Louise is het beroemdste meer van de Rockys. Het is een prachtig meer met Mount Victoria (3464 meter) op de achtergrond. Aan de rand van het meer staat het indrukwekkende Chateau Lake Louise (door de Canadian Pacific Railway gebouwd). We hebben een prachtige wandeltocht naar Lake Agnes (370 meter boven het Lake Louise gelegen) dit was een tocht van 4 km alleen meer bergop , pittig dus) Onderweg prachtige vergezichten en spiegelmeertjes. Na een korte rustpauze bij het Lake Agnes weer terug afgedaald richting Lake Louise. Om twee uur waren we weer redelijk vermoeid (in totaal 16 km gelopen) terug bij het hotel waar we hebben gelunched. Smiddags weer terug over The Bow Valley Parkway en jawel ......... weer enkele beren gespot. Morgen verlaten we Banff en gaan we verder noordwaarts richting Jasper. Hierbij rijden we over de 230 km lange panorama route Icefields Parkway gelegen tussen Lake Louise en Jasper.

• 19 Juli 2019 - 05:10

Chris:

Eindelijk het bere fluitje kunnen gebruiken.