Icefields Parkway - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Icefields Parkway - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Icefields Parkway

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

19 Juli 2019 | Canada, Jasper Park Lodge

Vanochtend zijn we vertrokken uit Banff. We gaan verder noordwaarts richting het plaatsje Jasper. Dit is een route van 280 km. De route gaat over de Icefields Parkway, ook wel bekend als de meest spectaculaire panoramaroute van Canada. De route loopt langs de hoofdkam van de Rocky Mountains. Helaas zat het weer niet mee vandaag. Het was regenachtig en de wolken bleven tussen de bergen hangen. Echter de route was nog steeds schitterend. Onderweg verschillende stops gemaakt. Ondere andere bij het Bow Lake, een mooi blauw meer gelegen onder de machtige Bow Glacier. Nog een korte stop bij het Peyto Lake waar het zelfs sneeuwde. De winter heerst hier negen (!!) maanden van het jaar. Verder gestopt bij de Mistaya Canyon waar de Mistaya River zich met veel geweld doorheen perst. Nog een korte stop gemaakt bij de Columbia Icefields. Het plan is om deze morgen uitgebreid te bezoeken. De weerverwachting is dan een stuk beter. Einde middag bereikten we Jasper. Een bekende wintersportplaats in Canada. Ons huisje (het is echt klein) ligt op een vakantiepark gelegen aan de Icefields Parkway. We blijven hier twee nachten.

• 20 Juli 2019 - 04:43

Anita:

Weer een mooie reis !!! Groetjes

• 20 Juli 2019 - 05:03

Francine:

Wat een mooie foto's weer!

• 20 Juli 2019 - 07:35

Corniel En Bianca:

wederom weer prachtige (natuur)foto's
    wat een mooie omgeving waar jullie doorheen reizen.
    Veel plezier verder
    Groetjes uut Stalland

• 20 Juli 2019 - 12:12

Marja En Erwin:

Het ziet er werkelijk fantastisch mooi uit!
    Geniet er van en mss nog ‘n x de skietjes onderbinden