BruceBay - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu BruceBay - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

BruceBay

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

08 November 2012 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

We verblijven momenteel in BruceBay in de Mahitahilodge.. Deze lodge wordt gerund door een ouder echtpaar John en Jacqui. Het verblijf is inclusief diner en we kunnen niet anders zeggen dan dat we zijn verwend. Groenten worden in eigen tuin verbouwd. Envis wordt vers gevangen. Rianne vertelde een verhaal over vroege aardappelen uit Stalland...... John beloofde gelijk dat we de volgende dag nieuwe aardappeln uit zijn tuin zouden eten.......... Vanochtend eerst naar de Fox Glacier geweest waar we hadden geboekt voor een helicoptervlucht over de gletsjers en langs Mount Cook (hoogste berg van Nzld) Rianne was nog een beetje zenuwachtig. Vooral toen ze zag dat er ook twee hele dikke amerikanen met ons mee zouden vliegen............ We hadden geboekt voor een 30 minuten vlucht, echter we kregen een free upgrade naar 40 minuten. De vlucht was super. hele mooie vergezichten over de gletsjers en Mount Cook. Op de Foxgletsjer hebben we nno een landing gemaakt, waar we de gelegenheid hadden voor het maken van foto's . Voor we het wisten waren we al weer terug. Wel een hele leuke ervaring. Smiddags in de buurt van de Fox gletjer nog een wandeling gemaakt. Om 16.00 uur weer terug in Brucebay. John vroeg of ik zin had om samen met een vriend van hem een paar kreeftenkooien te gaan lichtien op zee. ( een soort van deadliest catch maar dan anders.......) Was leuk onderweg nog pinguins gezien, en mooie vergezichten op de kust. Savonds wederom heerlijk gegeten (nieuwe aardappelen uit BruceBay met zalm) Ik kon morgen nog mee gaan vissen met John, echter hij vertrok om 5 uur sochtends. Dit laat ik toch maar even voorbijgaan. Een drukke dag gehad. Morgen vertrekken we naar Wanaka.

• 08 November 2012 - 14:13

Ma Guiljam:

het is weer al even geleden dat ik jullie een berichtje stuurde
    maar ik kon het niet want de webpagina wilde niet weergeven
    gelukkig kwam john van middag eten die heeft mij geholpen
    waar ik heel blij mee was de foto/s bij de helicopter waren heel mooi
    daar zullen jullie wel van genoten hebben ik ga nu al een beetje aftellen
    als jullie naar huis komen
    groetjes ma guiljam

• 08 November 2012 - 21:37

Rianne:

leuk zo in de zon en zo in de sneeuw de heli vlucht was ondanks de zenuwen achteraf zeker veel te snel voorbij wat een mooi uitzicht zal dat geweest zijn.zoals we alles eens lezen zullen jullie geen spijt hebben van deze reis en er nog lang van na kunnen genieten wat we erg fijn voor jullie vinden.
    eenlieve groet van ons allemaal