Dunedin en Cape Saunders - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Dunedin en Cape Saunders - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Dunedin en Cape Saunders

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

16 November 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vrijdag 16 november: Vertrokken uit Naseby. Via Dansys Pass (prachtige onverharde route door de bergen van Central Otego) op naar onze laatste adres in de buurt van Dunedin. Onderweg gestopt bij de Boulders. Apart gevormde stenen. Begin van de middag waren we in Dunedin (Schots voor Edinburgh op de heuvel) Dit is voor Nzld begrippen een redelijk grote (universiteitsstudenten)stad van 120.000 inwoners. Een van de mooiere gebouwen van Nzld was het railwaystation. We hebben een paar uurtjes rondgewandeld in het overzichtelijke centrum om vervolgens onze weg te vervolgen naar Cape Saunders. Dit lag 20 minuten vanaf Dunedin. De laatste kilometers gingen wederom overonverharde en steile smalle pad. Onze lodge (Kaimata) lag prachtig tegen een heuvel met uitzicht op een baai. We werden vriendelijk ontvangen door eigenaar Kyle. Hij nodigde ons uit om sAvonds even met hem de baai in te gaan naar een nabijgelegen strand. Hier nog zeeleeuwen en pinguïns gezien. SAvonds met een ander Hollands stel gegeten in de lodge.
Zaterdag 17 november :
Onze laatste dag in Nzld : omdat we geen internet hadden op de lodge, gereden naar het nabijgelegen Portobello. Hier ingechecked voor onze terugvlucht met Cathay Pacific. We kijken vandaag nog een beetje rond op Cape Saunders. Vanavond hebben we nog een laatste pinquinexcursie. Morgenvroeg plaatselijke tijd vertrekken we voor onze lange terugreis naar Nederland. We hebben een prachtige tijd gehad in Nieuw-Zeeland!

• 17 November 2012 - 00:02

Chris:

Wat een geweldige vakantie was dat, een hele goede vlucht terug.
    Grtz,
    Chris

• 17 November 2012 - 10:43

Ad,Dianne Mathijs En Laura:

een hele goede reis terug!

• 17 November 2012 - 15:07

Patrice Kemmeren:

Wat hebben jullie een mooie reis om terug op te kijken. Misschien wel lichamelijk vermoeiend maar mentaal een stuk rijker. Een goede terugreis gewenst. Groet, Patrice