Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Swakopmund

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

11 Oktober 2013 | Namibië, Swakopmund

Gisteravond eerst nog van onze braai genoten (we hadden zoveel vlees gehad dat we hiermee twee avonden vooruit konden) Vanochtend om 06.30 opgestaan. Eerst ontbeten in de Sossusvlei Lodge. Daarna vertrokken voor een lange rit naar Swakupmond. Eerst langs het plaatsje Solitaire . Hier appeltaart gekocht (wordt in alle reisverslagen geroemd --> en terecht) De auto weer afgetankt en verder door de Namib woestijn. Een zeer lange en eentonige gravelweg. Smiddags aangekomen in het de kustplaats Walvisbay (de enige haven van Namibie) Het gekke is dat je uit een woestijn komt (40 graden plus) terwijl je in Walvisbay direkt een jas aan moet trekken (18 graden maximaal en stevige zeewind) In Walvisbay eerst de flamingokolonie bekeken. Daarna 30 km verderop gereden naar Swakopmund. Een erg Duits gerichte kustplaats (je komt hier heel veel Duitsers tegen --> ze hebben hier een Brauhaus en een Konditorei) Verder eerlijkgezegd niet zoveel te beleven. Savonds aan zee een visje gegeten bij het Lighthouse. Morgen op weg voor een lange weg (ruim 400 km) naar Twyfelfontein. We hopen dat we daar ook weer internet hebben.

• 14 Oktober 2013 - 07:25

Rianne Guiljam:

Hallo
    het is weer een heerlijke onderneming als je alles zo weer leest gelukkig hebben jullie nu brandstof bij dus dat probleem zullen je niet meer hebben. geniet er van enwij doen achter het scherm mee.
    hartelijke groetjes van ons allemaal