Rondrit Flinders Range - Reisverslag uit Blinman, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Rondrit Flinders Range - Reisverslag uit Blinman, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Rondrit Flinders Range

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

13 November 2017 | Australië, Blinman

Onze eerste nacht in de safaritent is goed bevallen. Airco was echt niet nodig want het koelde snachts aardig af. Vanochtend vertrokken met de auto voor een rondrit door de omgeving van Flinders Ranges. Temperatuur 32 graden, bewolkt en een zonnetje. De rit (einde van de dag 200 km gereden) voerde langs mooie uitkijkpunten zoals Stokes Hill Loukout en The Great Wall of China. De eerste 50 km was de weg verhard tot het mijnwerkersplaatsje Blinman. Ook Blinman is weer een typisch plaatsje zoals je ze in de Outback tegenkomt. Een paar verlaten ogende huizen, een hotel en een general store. Je zou er zo een westernfilm op kunnen nemen. Vanaf Blinman werd de weg onverhard. Via de Parachilna Gorge (kloof) het dorpje Parachilna na 30 km bereikt . De weg was slecht tot zeer slecht, we moesten soms zelfs kleine (gelukkig ondiepe) beekjes oversteken. Het landschap was echter adembenemend mooi. Inmiddels stoppen we al niet meer wanneer we kangoeroes zien, want die zijn er heel veel. Wel kwamen we onderweg nog een bijzondere kangoeroesoort tegen namelijk de Yellow Footed Rock Wallaby. Via de Brachina Gorge en de Bunyroo Gorge uiteindelijk Wilpena Pounds weer bereikt om 15.30 uur. Aan de auto is inmiddels duidelijk te zien dat we in de Outback zijn geweest ( alles zit onder het rode zand) Savonds gegeten in het centrale restaurant op het park. Eenvoudig maar goede kwaliteit.