Hike Wilpena Pounds - Reisverslag uit Blinman, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Hike Wilpena Pounds - Reisverslag uit Blinman, Australië van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Hike Wilpena Pounds

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

14 November 2017 | Australië, Blinman

Vanochtend na het ontbijt vertrokken voor een wandeltocht door het Wilpena Pound. Temperatuur was weer ruim boven de 30 graden. We kozen voor de Wangarra Lookout. Een pittige wandeltocht (10 km) waarbij er ook redelijk wat geklommen moest worden. Onderweg mooie veelkleurige vogels gezien (lastig om op camera te vangen........) Tegen de middag redelijk verhit en vermoeid terug bij de tent. Eerst gedouched en uitgerust. Einde van de middag nog een ritje met de auto naar de Sacred Canyon, waar originele Aboriginals rotsgraveringen te zien zijn.
Het Wilpena Pounds en omgeving is voor de Aboriginals een heilige plaats. Onderweg weer heel veel kangoeroes gezien. Blijft prachtig om ze in het wild te zien. Morgen hebben we weer een lange rit terug voor de boeg. We hebben een leuke B&B kunnen boeken midden in de Barossa Valley. Donderdagavond vliegen we naar Melbourne

• 15 November 2017 - 09:02

Corné:

dag Jan en Rianne,

Wat een prachtige foto’s. Een beetje onwerkelijk dat jullie daar nu zijn en wij hier met de dagelijkse ‘dingetjes’. Maar prachtige allemaal. Veel plezier nog. Gr. Corné

• 15 November 2017 - 09:47

Ad:

De omgeving zit er ook weel verhit uit. Wel mooi! Veel plezier nog!

• 15 November 2017 - 10:26

Marja En Erwin:

Hoi Jan en Rianne,
    Jullie maken een super mooie reis, fijn dat wij ook met jullie mee mogen genieten, kunnen wij hier in dit druilige weer wel gebruiken, wat mooie verhalen en plaatjes.
    Heel veel plezier nog en enjoy

• 15 November 2017 - 11:23

Ronald En Inge:

Hier weer een sombere grijze dag, maar we worden gelukkig opgevrolijkt door jullie foto,s. Ziet er allemaal supergaaf uit zeg!