Whirinaki rainforest - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Whirinaki rainforest - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Whirinaki rainforest

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

24 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vanochtend om 09.00 uur werden we opgehaald door Chris Birt en gids Renée voor een wandeltocht door het Whirinaki rainforest. Het is in ieder geval prachtig weer met een strak blauwe hemel. Aangekomen ter plaatse hebben we eerst ons lunchpakket voor onderweg klaargemaakt. Was overigens prima verzorgd. We waren voor het zomerseizoen de eerste toeristen die Rene meenam op een mooie tocht ( negen km) door het woud. Voordat we begonnen aan de tocht werden we begroet op de maouri manier (neus-voorhoofd) Onderweg allerlei wetenswaardiigheden opgedaan over planten en bomen in relatie tot de maouris. De maouris zijn de eerste inheemse bewoners van Nieuw-Zeeland. zij hebben nog steeds grote invloed op het dagelijkse leven binnen NZ. Rene was zelf ook een Maouri. Zij raadde ons aan om sAvonds nog naar een maourishow te gaan. Smiddags om 16.30 weer terug op hotel. Onderweg nog langs enorme commerciële houtplantages gereden (oppervlakte zo groot als heel Nederland) bomen groeien hier volgens Chris
driemaal sneller dan elders door de vruchtbare vulkanische ondergrond. Bosbouw bleek voor veel boeren een lucratieve belegging . SAvonds werden we om 18.00 uur bij het motel opgepikt om naar een maourishow te gaan. Natuurlijk was dit redelijk toeristisch ,maar gaf wel een beeld van hoe de maouris oorspronkelijk geleefd hebben. We hebben nog een maaltijd genuttigd die op traditionele manier ( koken ondergronds op hete stenen) was klaargemaakt. Al te al een drukke dag. Morgen richting hawkes bah ( hebben we waarschijnlijk geen wifi.......)

• 24 Oktober 2012 - 06:51

Conny, Huib En Bart:

Zo, mooie foto's. Veel plezier vanavond bij de Maouri-show!

• 24 Oktober 2012 - 09:54

Simone:

Druk dagje dus! Mooi hoor, de natuur daar! Wat moet ik me voorstellen bij een Maouri-show? Zal ik vast wel in het volgende verslagje lezen ;)

• 24 Oktober 2012 - 15:31

Ome Piet,tante Willie En Corniel:

Wat is de natuur daar toch mooi (mooier dan op tholen)
    Was het eten ook goed? dat horen we wel in het volgende verslag.
    Veel plezier morgen in hawkes.
    groeten van: ome piet, tante willie en corniel

• 24 Oktober 2012 - 22:47

Ma Guiljam:

het is daar heel wat mooiere dan hier bij ons
    nu is het aan het regenen groetjes van

ma guiljam

• 24 Oktober 2012 - 22:54

Leen En Rianne:

het zijn denk ik wel veel indrukken op een dag het is leuk om jullie vehalen te volgen, ik denk dat je wel lang aan het koken zal zijn op die warme stenen of valt dat wel mee?