Waimangu natuurpark en Hawke's Bay - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Waimangu natuurpark en Hawke's Bay - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Waimangu natuurpark en Hawke's Bay

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

25 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Napier

Vandaag vertrokken uit Rotorua. S'ochtends eerst een bezoek gebracht aan het Waimangu natuurpark. Mooie wandeling gemaakt langs kratermeren (ontstaan door vulkaanuitbarstingen eind 1800 van de vulkaan Tarawera) en stomende riviertjes (het water in de riviertjes wordt nog steeds opgewarmd door vulkanische activiteiten) Het is hier lekker weer (20 graden zonnetje) Tegen twaalven zijn we doorgereden naar het meer Taupo. Dit is het grootste meer van NZld. Een broodje gegeten aan het meer en vervolgens 180 km doorgereden naar ons volgens adres in de wijnstreek Hawkes Bay. Onderweg moesten we moeite doen om de gigantische lodging (hout) trucks bij te houden die in grote getale in deze streken van NZld over de weg denderen. Rianne zat niet op haar gemak. Onderweg gestopt bij een supermarkt. Dagelijkse boodschappen blijken niet veel goedkoper dan thuis. (valuta is de NieuwZeelandse dollar --> 1 NZld dollar = 0,65 Euro) We willen vanavond zelf koken omdat we in een huisje met kookgelegenheid zitten. Het huisje blijkt een prachtige cottage te zijn genaamd Peach Gully Cottage. Het heeft een prachtig uitzicht over de zee en op prachtige heuvels (vol met schapen uiteraard.....) Savonds de open haard aangemaakt en ons eigen potje gekookt. Morgen gaan we de wijnstreek bezoeken.

• 25 Oktober 2012 - 10:39

Chris Scherpenisse:

Wow dat is een ontzettende mooie cottage, love it. Zit er een beetje kofferbak in jullie auto als jullie door die wijnstreek gaan rijden.
    Groetjes, Chris

• 25 Oktober 2012 - 11:06

Conny Halter:

Hoi Jan en Rianne,

Nou ik jullie verhalen zo lees dan begint het bij mij toch wel erg te kriebelen. Precies over veertien dagen vertrekken wij die kant op. Ik ben wel blij te lezen dat het weer lekker is.

Ik ga tot mijn vertrek jullie volgen en we gaan na de vakantie de ervaringen uitwisselen oke?

Nog heel veel plezier en geniet!

gr. Conny

• 25 Oktober 2012 - 12:24

Huib, Conny En Bart:

Hoi,

dat ziet er net eens leuk uit!
    En ligt er voor jullie huisje nu een zandbak of is dat een jeu de boules baan? Kan het niet zo goed zien.
    Succes met de open haard!

groetjes,

Huib, Conny en Bart

• 25 Oktober 2012 - 16:22

Patrice Kemmen:

Hoi daar vakantiegangers, volop aan het genieten lees ik wel. Ga zo door! Wel gezellig om een beetje bij te blijven. En die lorries met hout zijn natuurlijk om voor jullie haardhout te zorgen. Ik blijf jullie volgen.
    Groet en geniet verder, Patrice