Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Hue

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

24 Oktober 2016 | Vietnam, Hué

Vandaag de gehele dag uitgetrokken voor een bezoek aan Hue. Sochtends eerst getracht geld te pinnen. Viel niet mee. Onze gewone bankpas werd niet geaccepteerd. Gelukkig onze visacard wel. Hue is de laatste hoofdstad van het Keizerrijk vande Nguyen Dynastie. Van begin 1800 tot 1945 hebben er dertien keizers vanuit Hue geregeerd. Sochtends eerst de Zogenaamde Citadel bezocht. Binnen de Citadel ligt het Keizerlijk Paleis en de Verboden Stad. De Citadel zelf is geheel ommuurd. Tijdens de bouw werkten er 80.000 (!!) mensen aan de muur Een gedeelte van de Citadel is door de Amerikanen verwoest tijdens de Vietnamoorlog. Indrukwekkend om te zien hoe de Keizers leefden. Een strikte hiërarchie, bijna nu niet meer voor te stellen. Van de meeste gebouwen is de Chinese invloed nog goed te zien. Na een prima lunch in restaurant La Carambole (in Hue ook nog duidelijk veel Franse invloeden aanwezig) , in de middag de beroemdste pagode van Vietnam bezocht, de Thien Mu pagode. Een achthoekige toren bestaande uit zeven verdiepingen, gelegen aan de Parfumrivier. Vervolgens nog een van de Keizerlijke graftombes (tomb Du Duc) bezocht. Wat een pracht en praal. Smiddags om half vijf weer teruggekeerd in ons hotel . Savonds gegeten in een restaurant waar een directe afstammeling van de Keizer, de scepter zwaait. De gerechten waren ware kunststukken qua opmaak. De hofkeuken van Hue is volgens de reisinfo beroemd in heel Vietnam. Savonds nog een kort vaartochtje gemaakt met een drakenboot op de Parfumrivier. Nu weer terug in de airco van het hotel ( het is dertig graden met een hoge luchtvochtigheid) Morgenvroeg worden we opgehaald en vertrekken we per auto naar Hoi An.

• 24 Oktober 2016 - 18:29

Ad:

Dank je wel voor de update! Veel plezier nog!

• 24 Oktober 2016 - 18:47

Leon :

Het is allemaal top. Geniet ervan?