Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Arches

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

25 September 2014 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag hebben we het nationaal park Arches bezocht. Het park ligt vier mijl van Moab. Het park is bekend om zijn zalmkleurige bogen. Volgens de info zijn er meer dan 2.000 van in het park. Het is een echt woestijnpark. Het was ook erg warm. Overal werd gewaarschuwd om voldoende water te drinken en mee te nemen wanneer je ging wandelen. We zijn eerst het park doorgereden naar Devils Garden, waar we Landscape Arch (een overspanning van 93 mtr) en Partition Arch (laatste was te bereiken via een smal en steil hikingpad) na een kleine twee uur kwamen we weer lichtelijk vermoeid (en verhit) bij de auto. Vervolgens doorgereden naar de zgn Windows section. Hier ook weer een mooie wandeling gemaakt en mooie foto's geschoten. Het werd nu wel erg warm. Later in de middag nog een korte wandeling gemaakt naar het uitzichtpunt van de zgn Delicate Arch. Vervolgens het park eind van de middag weer verlaten. We hebben het al vaak gezegd, maar de natuur hier is echt indrukwekkend. Het is vaak niet op de foto te vatten. Inmiddels weer teruggekeerd in de airco gaan we kijken wat we morgen gaan doen. Het plan is om Canyon Land te gaan bezoeken.

• 26 September 2014 - 13:43

Rianne Guiljam:

hoi

Dit moet wel heel indrukwekkend zijn om er te wandelen in deze mooie natuur want de fotos zijn al zo bijzonder mooi
    die bogen moet ik me daar rotssteen bij voorstellen ? als je daar loopt denk ik dat je daar stil van word

warme groetjes van ons allemaal

• 26 September 2014 - 15:35

Rianne:

Hoi rianne,
    Ja de bogen zijn van rotssteen. de natuur is hier super indrukwekkend. Ook groetjes van ons aan jullie allemaal xxx