Zion Nationaal Park - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Zion Nationaal Park - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Zion Nationaal Park

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

06 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Saint George

Vannacht heerlijk geslapen in Ruby's Inn. Gisteravond hebben we samen gegeten met Frans en Christie
Jager . Een Hollands echtpaar wat in de jaren zeventig is geëmigreerd naar de VS. Wij hebben ze onderweg in Bryce ontmoet en ze vroegen of we Savonds samen met hen wilde eten. Frans had een rijke internationale carrière en had onlangs een boek geschreven over zijn wel en wee in Amerika. Hij had een gesigneerd exemplaar voor ons bij. Was zeker gezellig. Vanochtend vertrokken richting het laatste national park wat we bezoeken , Zion. Tegen half twaalf waren we in het park. Het park bestaat uit versteende veelkleurige zandduinen. Daarnaast loopt er een Canyon door het park welke alleen met een shuttlebus is te bezoeken. Door de Canyon loopt de virgin River. Een ogenschijnlijk lieflijk stroompje, welke blijkbaar binnen notime kan veranderen in een woest kolkende rivier die alles op haar weg meesleurt. Onderweg vanaf de ingang park kwamen we langs de prachtige Zion Mount Carmel highway, waarbij we door een lange donkere tunnel uiteindelijk in de Zion Canyon aankwamen. Hier met de shuttlebus verschillende viewpoints bezocht, waaronder de Temple of Sinawava en Weeping Rock, waarbij we een hikingtocht van anderhalf uur hebben gemaakt. Tegen vijven hebben we het park verlaten, en we zijn een uurtje doorgereden naar St George Utah. Hier konden we boeken in het Days Inn. Deze plaats ligt op de route naar onze laatste bestemming van deze reis, Las Vegas. Morgen dus op weg naar Las Vegas!

• 07 Oktober 2014 - 17:39

Naomi, Esther En Melanie:

Wat een mooie foto's tante Rianne en ome jan. Het ziet er echt prachtig uit. (Naomi)
    Wat een mooie natuur, hoe gaat het met jullie? (Esther)
    M'n oorbellen zitten nog lekker, 4 oktober hep ik mijn c diplona ge haald (melanie)

• 08 Oktober 2014 - 23:58

Rianne Van Loenhout:

Hoi meiden,

Met ons gaat het goed. We zijn nu in las vegas dus geen natuur meer. Alleen hele grote mooie hotels.
    En melanie gefeliciteerd hartstikke goed. Nou dan zullen we als we thuis komen nog maar een extra groot kadootje kopen voor je verjaardag en zwemdiploma.

Groetjes. Uit las vegas
    Ome jan en tante riannne