Mesa Verde Nationaal Park - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Mesa Verde Nationaal Park - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Mesa Verde Nationaal Park

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

28 September 2014 | Verenigde Staten, Kayenta

Helaas zijn de weersvoorspellingen uitgekomen. De regen kwam met bakken uit de hemel toen we vanochtend opstonden. Na het ontbijt nog even op het treinstation gekeken. Van hieruit vertrekt elke dag een historische trein, voor een treinrit door de bergen. Het weer was echter zo slecht dat we hier maar van af hebben gezien. We besloten om Durango te verlaten en het nationaal park Mesa Verde te bezoeken. Hier was het weer iets beter. Het park is bekend om zijn Indiaanse grotwoningen. Deze woningen zijn reeds in het jaar 1.200 gebouwd. We kregen een rondleiding van een plaatselijke Ranger. Indrukwekkend om te horen hoe de bevolking toen al systemen had voor irrigatie, afwatering, ventilatie etc. Rond drie uur hebben we het park verlaten, en via het plaatsje Cortez zijn we doorgereden naar het plaatsje Kayenta in de staat Arizona. Kayenta is een echt doorreis plaatsje wanneer je het park Monumentvalley wil bezoeken. Onderweg hebben we een aantal zeer pittige buien boven de bergen zien hangen. Onderweg hebben we nog het Four Corner Point bezocht. Hier komen de grenzen van vier staten samen. Als echte toeristen hebben we hier natuurlijk foto's gemaakt. Rond kwart voor zes kwamen we in Kayenta aan. Gelukkig konden we een kamer boeken in het Wetherill Inn. Eenvoudig maar prima voor een nacht. Volgens de reisinformatie hoeven we in de plaatselijke restaurants geen wijn of bier te bestellen. We zijn namelijk in Navajo indianenland en hier schenkt men geen alcohol. Morgen gaan Monumentvalley bezoeken.