Everglades - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Everglades - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Everglades

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

27 November 2015 | Verenigde Staten, Florida City

Vanochtend eerst onze baantjes getrokken in het zwembad. Na het ontbijt vertrokken uit Naples richting de Everglades. Vandaag is het Thanksgiving in Amerika. Dit is de Amerikaanse dankdag. Iedereen is vrij, en veel families komen bij elkaar. Eten staat centraal, men kookt met elkaar en in veel gevallen staat er kalkoen op het menu. De vrijdag na Thanksgiving begint iedereen met de voorbereidingen voor Kerstmis. Iedereen is dan ook nog vrij, en men gaat massaal shoppen. Vanwege de drukte in de winkels noemt men dit Black Friday. Omdat iedereen vandaag vrij was , was het opvallend rustig onderweg. Je kon zien dat er heel veel zaken gesloten waren. Onderweg uit Naples weer langs de meest prachtige golfresorts gereden. Vervolgens zijn we via de highway 41 , de Everglades ingereden. Dit is een zeer uitgestrekt natuurgebied, voornamelijk bestaande uit moerasgebieden en Mangrovebossen. Er is heel veel wildlife, zoals de alligator, allerlei giftige slangen, spinnen, kortom een gezellig gebiedje. Onderweg gestopt in het nationaal park voor een vaartocht door met name mangrove gebied. Hier helaas geen alligators gezien, maar dit zou later op de dag nog goedkomen. Wel de meest prachtige vogels gezien . We hadden ons goed ingespoten voor de muggen, en dit bleek nodig. De vaartocht was erg mooi. Op onze volgende stop bij een rangerstation zagen we plotseling heel veel alligators. Het blijven indrukwekkende en afschrikkende beesten om ze zo dichtbij en in de vrije natuur te zien. Op onze volgende stop later in de middag hebben we een tocht met een Airboat gemaakt. Oordopjes in en vliegen over het water. Een aparte belevenis. Na weer een dag vol indrukken kwamen we omstreeks vijf uur aan in Florida City aan de
Oostkust. Morgen willen we richting de Florida Keys verder trekken.