Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

06 December 2015 | Colombia, Cartagena

Vanochtend vroeg om half acht van boord gegaan in Cartagena, Colombia. Cartagena is een grote moderne havenstad met 1 mio inwoners. Colombia zelf is 2,5 keer zo groot als Frankrijk met 45 mio inwoners. De hoofdstad in Bogota met 10 mio inwoners, en ligt in het Andesgebergte op 2800 mtr hoogte. Cartagena kent een Spaans koloniaal verleden en hiervan vind je veel invloeden terug in de oude binnenstad. We hebben eerst een Tour gemaakt naar het hoog gelegen klooster LaPopa, met een prachtig uitzicht over de stad. Het klooster had een prachtige Spaanse binnentuin. Vervolgens het grote Fort La Felipe bezocht. Volgens onze gids hadden we geluk dat het zondag was. Het was rustig op de weg. Normaal is het verkeer een chaos. Op straat een Echte Zuid Amerikaanse sfeer. Heel veel straatverkopers met eten, kokosmelk, sigaren, koffie. Etc etc. Het voelt voor ons erg warm aan . 30 graden plus een hoge luchtvochtigheid. We plakken aan alle kanten. Afsluitend een mooie wandeling door de oude binnenstad van Cartagena gemaakt. Tegen twaalven weer terug aan boord waar we koers zetten richting het Panamakanaal

• 07 December 2015 - 07:49

Marcel Jolande Anne Heijboer:

gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk we nemen er hier alvast 1

• 07 December 2015 - 18:28

Ome Piet, Tante Willie En Corniel:

Hallo Jan en Rianne. Van harte gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk. Groetjes van ons

• 07 December 2015 - 19:34

Fam Bos:

Hallo luitjes
    Prettige voortzetting van jullie reis
    Hartelijk gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk feestje komt later wel

Groeten uit Bos