Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Curacao

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

04 December 2015 | Curaçao, Willemstad

Gisteravond om 11 uur vertrokken vanuit Aruba om koers te zetten naar het volgende Benedenwindse eiland , Curacao. Hier vanochtend om 7 uur aangekomen. Curacao is drie keer zo groot als Aruba en er wonen ongeveer 150.000 mensen. De hoofdstad is Willemstad, gelegen aan een natuurlijke baai, de Annabaai uitkomend op het Schottegat (hier ligt een grote olieraffinaderij) Willemstad zelf is grofweg verdeeld in twee gedeelten Otrabanda en Punda. (Ofwel De andere kant en De punt.) De twee stadsdelen zijn verbonden via de Kon Emmabrug ofwel de Pontjesbrug. Ook hier weer heel veel Hollandse kenmerken (mooie gekleurde Hollandse gevels, straatnamen etc etc.) de meeste mensen spreken ook zeer goed Nederlands. Eerst hebben we nog Antilliaanse guldens gepind. We hebben met een plaatselijke taxi-chauffeur een ritje gemaakt rond Willemstad. O.a. De Joodse buurt gezien, de Jan Thiel baai en Mambo Beach. In vergelijking met Aruba: Aruba is eigenlijk een groot strand waar verder niet heel veel te zien valt. In Curacao is veel minder strand, maar doet wel veel levendiger aan. Op het Wilhelminaplein in Punda nog een drankje gedaan en vervolgens via Otrabanda om half vijf terug aan boord. Morgen hebben we een zeedag, en zetten we koers naar Cartagena.

• 04 December 2015 - 21:48

Anita:

Hoi Jan en Rianne. Wat had ik daar ook graag geweest !! Geweldig daar !!! Op de Jan Thielbaai ook vaak geweest . Elsbeth werkte bij Zanzibar. Op Mambo Beach heeft Marco vlakbij gewerkt. Allemaal heel bekend. Nog veel plezier verder. Groetjes Anita en John