Costa Rica regenwoud - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu Costa Rica regenwoud - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Rianne en Jan Loenhout - WaarBenJij.nu

Costa Rica regenwoud

Door: Jan en Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Jan

09 December 2015 | Costa Rica, San José

Vanochtend zijn we om kwart voor acht van boord gegaan in Costa Rica. Op het programma staat een bezoek aan het Verangua Regenwoud en de Tortuero Canals. Costa Rica is een relatief klein MiddenAmerikaans land gelegen tussen Nicaragua en Panama. Ooit heeft Columbus het land ontdekt en hij noemde het Rijke Kust Ofwel Costa Rica. De hoofdstad van het land is San José. Costa Rica kent een regenseizoen van april tot december. Het is een zeer vruchtbaar land. Hier komen de Del Monte ananassen en de Chiquita bananen vandaan. Het toerisme is in opkomst. Wij zijn aan wal gegaan in Puerto Limon. Het is al weer onze laatste bestemming in de Carribean. Nadat we een kort boottochtje hebben gemaakt, zijn we met een busrit van 1,5 uur het regenwoud van Costa Rica ingereden. De natuur is schitterend. Er groeien de meest exotische planten,orchideeën, palmen, bananen noem maar op. Tijdens onze wandeltocht door het regenwoud hebben we een Toekan gespot. Ook prachtige foto's kunnen maken van hele kleine (erg giftige ) kikkertjes. Het was drukkend warm en zoals het een goed regenwoud betaamd, ging het Smiddags regenen, echter het friste hier niet erg van op. Smiddags om drie uur weer terug naar Puerto Limon, waar we om half vier aan boord zijn gegaan. Nu een paar zeedagen voor de boeg op naar Fort Lauderdale. De kapitein waarschuwde dat het onderweg nog heftig weer kon worden. We wachten maar af.

• 09 December 2015 - 07:16

Rianne:

Hopelijk valt het weer mee , je hebben ieder geval zo te lezen weer vele mooie plaatsen bezocht
    een behouden vaart en geniet er nog even van.